Login

Register

User Registration
or Anuluj
Login Close
---

---
A+ A A-

Wywiad w lipcowym wydaniu miesięcznika Przegląd Piekarski i Cukierniczy

 

 

 

 Wywiad ukazał się w lipcowym wydaniu miesięcznika Przegląd Piekarski i Cukierniczy (07 /2014)

 

„Makaroniki - szanse produktu na polskim rynku”
Unikatowy smak okrągłych migdałowych ciasteczek o kremowej konsystencji, mieniących się feerią kolorów sprawia, że liczba amatorów makaroników na całym świecie stale rośnie, również w Polsce. O szansach tego oryginalnego przysmaku na naszym rynku rozmawiamy z Łukaszem Podrażką, Specjalistą ds. Produktu w firmie Uniscale,, dystrybutorem marki tradycyjnego francuskiego pieczywa Maison du blé, której jednym z flagowych produktów są właśnie  makaroniki.
 
 
Do kogo kierowana jest oferta Państwa makaroników? Oprócz branży HoReCa „gotowe” makaroniki to chyba szansa dla cukierników i piekarzy rzemieślników na poszerzenie oferty?
Wzorem francuskich kolegów, oferta makaroników kierowana jest przede wszystkim do branży HoReCa, a w szczególności  hoteli i restauracji klasy premium. Makaroniki to idealna przekąska „na raz”, elegancka w formie, o szlachetnych składnikach. Stąd wiele pięciogwiazdkowych hoteli i luksusowych restauracji zamiast zwykłego, kruchego ciasteczka, chętnie serwuje makaroniki do kawy jako prezent dla gości na zakończenie posiłku. We Francji makaroniki sprzedawane są również w różnego rodzaju kawiarenkach, cukierniach i piekarenkach. Dlatego w Polsce staramy się ofertą gotowych ciasteczek zainteresować i mniejsze podmioty. Makaroniki to doskonała propozycja dla lokali, w których oprócz sprzedaży produktów na wynos, można coś na szybko przekąsić – małe ciasteczko w takich przypadkach sprawdza się znacznie lepiej niż napoleonka czy szarlotka.

Czy makaroniki są sprzedawane w postaci gotowej, czy też wymagają dodatkowej obróbki przed zaserwowaniem klientowi końcowemu?
 
Makaroniki są dostarczane do klientów w postaci mrożonej. Ciasteczko nie wymaga żadnej obróbki termicznej ani inwestycji w dodatkowy sprzęt. Wystarczy rozmrozić makaroniki przez ok. 12 godzin w chłodni w temperaturze ok. 4 stopni °C. Po rozmrożeniu ciastka, najlepiej przechowywane nadal w chłodni,  powinny być skonsumowane przez klienta końcowego w ciągu 4 dni.   Nasi klienci zazwyczaj sprzedają makaroniki na sztuki albo porcjują ciasteczka we własnym zakresie. Z myślą o branży retail przygotowujemy specjalne, małe pojemniki ciasteczek pakowanych po 6 sztuk, które nadal w postaci mrożonej będziemy dostarczać do  sieci handlowych i sklepów detalicznych.
 
 
Jak kalkulować cenę sprzedaży makaroników?
 
Wszystko zależy od prowadzonej polityki marży. Szczególnie w przypadku branży HoReCa trudno podać jakiś uniwersalny model kalkulowania ceny sprzedaży – musi ona być realistycznie dostosowana do oferty konkretnego lokalu w zależności od tego czy jest to mała lokalna kawiarnia czy restauracja luksusowej sieci hoteli. Ustalając końcową cenę produktu z pewnością warto wziąć pod uwagę koszt czasu pracy, który w przypadku makaroników jest stosunkowo niski – jedyne koszty jakie ponosi klient to te związane z magazynowaniem w mroźni i następnie rozmrożeniem produktu w chłodni. Na korzyść ceny przemawia też stosunkowo długi czas przydatności do spożycia  (4 dni), w ciągu którego makaronik powinien być skonsumowany przez klienta końcowego.
 
 
Czy we Francji, w której makaroniki cieszą się dużą popularnością i gdzie wielu rzemieślników przygotowuje je samodzielnie, jest zbyt na gotowe ciasteczka?
 
Zaskakujące jest to, że we Francji, w której makaroniki przez wielu uważane są za kulinarne dziedzictwo narodowe, mało kto potrafi samodzielnie upiec tradycyjnego makaronika. Jest to związane ze skomplikowanym i czasochłonnym procesem przygotowania ciasteczek, tak aby nie obyło się to kosztem jakości, z której słynie produkt. Podobnie jest z branżą HoReCa. Gdyby jakaś restauracja chciała samodzielnie wypiekać makaroniki, przy przygotowaniu ciasta, następnie nadzienia, a potem wypiekiem i końcowym złożeniem ciasteczek wymagałoby to pracy nawet 5 osób (tyle zazwyczaj liczy dział „deserów” w dobrej francuskiej restauracji). Koszt zaangażowania tak dużej liczby osób w przygotowanie makaroników byłyby ogromny. Dlatego korzystniej jest zainwestować w gotowe makaroniki, wymagające jedynie rozmrożenia. Marka Made in France zobowiązuje, jeśli gościom czy klientom chcemy zaserwować prawdziwe makaroniki, musimy mieć pewność, że produkt będzie reprezentował najwyższe walory smakowe. Zasada balansu pomiędzy kosztami czasu pracy i gwarancją jakości sprawdza się nie tylko we Francji, ale i na każdym innym rynku
 
 
Poza zmniejszeniem kosztów czasu pracy jakie są inne plusy korzystania z oferty gotowych makaroników? 
Nie istnieje jeden uniwersalny przepis na udane makaroniki, każdy region Francji specjalizuje się w innym smaku. Samemu trudno jest odtworzyć kilkusetne know-how francuskich cukierników. Dlatego oprócz kosztów czasu pracy, wspomniana, jakość i gwarancja oryginalnego smaku są w przypadku makaroników najważniejsze. Warto zwrócić uwagę również na powtarzalność produktu, którą gwarantują gotowe makaroniki na poziomie stałej konsystencji, regularnego kształtu, tych samych kolorów – w końcu nie bez powodu mówi się, że desery konsumuje się również wzrokiem. Korzystanie z gotowych makaroników to również gwarancja zawsze tych samych wysokojakościowych składników, z których wypiekane są ciasteczka, za którą odpowiada zawsze ten sam producent i jego stali dostawcy. Jeśli produkt ma się cieszyć zainteresowaniem końcowego klienta, musimy mieć pewność, że kiedy ten wróci do naszego lokalu, jego oczekiwania smakowe będą zawsze w stu procentach zaspakajane, co naturalnie przełoży się na sprzedaż, nie tylko jednorazową czy od święta.
 
 
Makaroniki mają ugruntowaną pozycję na francuskim rynku, a jak Pan ocenia szansę sprzedaży tego produktu na bardziej masową skalę w Polsce?
 
Makaroniki to stosunkowo nowy produkt na naszym rynku, którego sprzedaż dynamicznie rośnie. W pierwszej fazie klienci zazwyczaj z  ciekawości kupują ten oryginalny francuski przysmak, potem ze względu na wyjątkowe walory smakowe oraz ich poręczny rozmiar „w sam raz na raz”  chętnie do niego wracają.  Nie da się ukryć, że ostatnimi czasy w Polsce zapanowała swojego rodzaju moda na makaroniki, która dodatkowo wpływa na rozwój rynku makaroników. Warto jednak podkreślić, że makaroniki nie są typowym produktem masowym, to produkt premium – postrzegany jako synonim luksusu. Okrągłe ciasteczka są doskonałym uzupełnieniem oferty kawiarni, lodziarni, cukierni, a także piekarni. Wkrótce makaroniki będzie można również kupić w sieciach handlowych sprzedawanych w eleganckich opakowaniach jako pomysł na słodki upominek zamiast klasycznej bombonierki. Na rosnącą popularność makaroników w Polsce wpływa także branża turystyczna. Polski klient  coraz więcej podróżuje po świecie, jest głodny nowych smaków i chętnie szuka delikatesowych produktów, którymi zastępuje te tradycyjne, znane mu od lat.  Z punku widzenia branży zarówno retail jak i HoReCa, dostępność gotowych produktów, ułatwia wprowadzenie makaroników do stałej sprzedaży, spełniając tym samym oczekiwania klientów bez konieczności ponoszenia dodatkowych nakładów inwestycyjnych.

 

Maison du ble partnerem Gali Reportażystów Polskich „MELCHIORY 2014”

 

 

23 maja w Teatrze Stanisławowskim w Łazienkach Królewskich w Warszawie odbyła się Gala X Ogólnopolskiego Konkursu Reportażystów Polskich „MELCHIORY 2014”. Marka Maison du blé miała przyjemność być partnerem tego prestiżowego wydarzenia, nad którym patronat honorowy objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski.
Celem Ogólnopolskiego Konkursu Reportażystów Polskich jest promowanie indywidualności autorskich i ambitnych form twórczości radiowej, a także uhonorowanie reportażystów innych mediów, których twórczość może być inspiracją dla dziennikarzy radiowych. Odwołanie w nazwie konkursu do Melchiora Wańkowicza jest przywołaniem najlepszej tradycji polskiego reportażu oraz warsztatu i stylu pracy, do którego sięgają dziennikarze uprawiający ten gatunek.
Podczas uroczystej gali w Teatrze Stanisławowskim zwycięzcom przyznano nagrody w trzech kategoriach: Premiera Roku, Inspiracja Roku oraz Radiowy Reportażysta Roku, a także wręczono Nagrodę Specjalną za działania na rzecz rozwoju i promocji reportażu. Konkurs odbył się pod patronatem medialnym Programu Pierwszego Polskiego Radia oraz Tygodnika „Angora”. Szczegóły na stronie www.polskieradio.pl/reportaz
 

Maison du ble Partnerem Kampanii „Piękna bo Zdrowa” i „Walentynek z Gwiazdami”

 

 

Luty bieżącego roku obfitował w niezwykle ciekawe inicjatywy społeczne, które marka Maison du blé miała przyjemność wesprzeć.

 

Maison du blé społecznie: Kampania „Piękna bo Zdrowa”

Na początek, 10 lutego w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie odbyła się
V jubileuszowa gala finałowa Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa” pod honorowym patronatem Pani Anny Komorowskiej Małżonki Prezydenta RP. Celem kampanii przeprowadzonej z inicjatywy Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości była zmiana podejścia kobiet do własnego zdrowia i przypominanie o potrzebie regularnej profilaktyki raka szyjki macicy i innych chorób ginekologicznych. Do czego pod hasłem „NIE ZAPOMINAJ o badaniach ginekologicznych. NIEZAPOMINAJKI żyją dłużej!” przekonywały znane aktorki - ambasadorki kampanii, m.in. Małgorzata Foremniak, Maja Hirsch, Viola Kołakowska oraz Katarzyna Pakosińska. Podczas gali finałowej, która odbyła się w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie, jako partner wydarzenia, gościom zaserwowaliśmy nasze oryginalne ciastka francuskie w wielu różnych smakach na słodko. Symbolem kampanii był kwiat niezapominajki zdobiący specjalnie zaprojektowaną z tej okazji bransoletką, którą w podziękowaniu za wsparcie otrzymało Maison du blé.

Maison du blé romantycznie: „Walentynki z Gwiazdami”

Kilka dni później, 14 lutego zostaliśmy zaproszeni do Galerii Czajka Dorum Art na warszawskiej Pradze, gdzie znani artyści świętowali Dzień Zakochanych. Bajkowy świat z witraży, dzieła właścicielki, Katarzyny Czajki i niezwykłe fotografie jej syna, Michała Czajki oraz zapach świeżego pieczywa od Maison du blé w połączeniu z gruzińskim winem sprawiły, że zabawa była szampańska. Przybyli m.in: Monika Dzienisiewicz –Olbrychska z Andrzejem Kopiczyńskim, Maria Szabłowska z mężem, Markiem Lipińskim, Piotr Cyrwus z żoną Mają Barełkowską, Tadeusz Ross z żoną Sonią, Olga Borys z Wojciechem Majchrzakiem oraz Anna Korcz z Pawłem Pigoniem. Wieczór uświetnił recital Tomasza Martyńskiego i pokaz mody polskiej marki BezAle, podczas którego w rolę modelek wcieliły się m.in. Marta Kielczyk, Joanna Kurowska, Sylwia Wysocka, Oliwia Angerstein, Małgorzata Pieńkowska, Małgorzata Hilt oraz Tatiana Sosna-Sarno. Wieczór „Walentynki z Gwiazdami” poprowadziła Laura Łącz. Było romantycznie, rodzinnie, a dzięki m.in. naszym wypiekom (serwowaliśmy chleb wiejski, bułki losange i różnego rodzaju mini przekąski z ciasta francuskiego ) również wyjątkowo smacznie.

Nowość! Minikoszyki w ofercie Maison du ble

 

 

W ofercie Maison du Ble pojawiły się nowe atrakcyjne produkty: minikoszyki nadziewane warzywami. Na ciepło lub na zimno, są idealną przekąską, świetną np. do spożycia podczas przerwy w pracy lub w szkole.

Minikoszyki z warzywami dostępne są w czterech oryginalnych smakach:

  • pomidor-szalotka
  • warzywa prowansalskie
  • karczochy z bazylią
  • czarne oliwki ze smażoną cebulą i ziołami

 

MINI PANIERS SALES-4
Minikoszyki to smaczna, zdrowa i estetycznie wyglądająca forma śródziemnomorskiej przekąski, która zadowoli wszystkich wielbicieli "czegoś szybkiego, lekkiego i przyjemnego do zjedzenia". Pyszne, wilgotne i puszyste francuskie ciasto, zapieczone z nadzieniem zawierającym 100% naturalnych duszonych warzyw dojrzałych w promieniach śródziemnomorskiego słońca, przekona każdego, że "szybkie" może być także smaczne. Minikoszyki można spożywać na zimno lub na ciepło, na miejscu lub na wynos, same lub z dodatkami - świetnie komponują się z sałatką lub napojami. Są idealne do zjedzenia podczas przerwy w pracy lub w szkole - nie tylko smakują, ale i wyglądają apetycznie.

Pyszne Monokle w trzech nowych smakach

 

 

W ofercie Maison du blé w Polsce pojawiły się nowe produkty - monokle w trzech nowych smakach:
pizzowo-pomidorowy
ser i szynka
trzy sery z musztardą

Monokl to smaczna przekąska, idealna do spożycia "w biegu". Monokle Maison du blé można spożywać zarówno na zimno jak i na ciepło, "w biegu" i przy stole z rodziną lub przyjaciółmi, same lub z dodatkami: sałatką lub warzywami. To świetny pomysł na małą przekąskę w ciągu dnia, zarówno w domu jak i w barze lub restauracji. Spożycie na ciepło gwarantuje najlepsze walory smakowe i pozwoli delektować się bogactwem smaku i wyrafinowanym, delikatnym francuskim ciastem, z jakiego słyną wypieki Maison du blé.

Do produkcji używane są wyłącznie specjalnie dobierane półprodukty (ser, szynka, warzywa), które sprawiają, że monokle są przyjemnością, do której chętnie się wraca!

Monokle mają gramaturę 120 g i w opakowaniach zbiorczych są oferowane gotowe do wypieku. Czas wypiekania wynosi 15 min. - w dowolnym piekarniku rozgrzanym uprzednio do temp. 200°C.

Makaroniki - tradycja, nowocześność i wykwintny smak

 

 

Makaroniki Maison du blé to jedyna w swoim rodzaju przyjemność i wyjątkowa rozkosz dla podniebienia. Nie można ich nie spróbować! Dlaczego są takie wyjątkowe?

Makaroniki (fr. les macarons) to oryginalne ciastka produkowane w oparciu o tradycyjne przepisy francuskich cukierników. Znane co najmniej od kilkuset lat, nad Loarą zostały uznane za francuskie dziedzictwo narodowe. Ich historia sięga średniowiecza - we Włoszech w XIII w. pieczono ciastka z mielonych migdałów z dodatkiem miodu i białek jaj. Współczesne makaroniki, które przyjęły obecną formę w XX w., to eleganckie ciastka o unikatowych smakach i niezrównanym wyglądzie. Podobne do bezów, mają okrągły kształt, cienką , naturalnie błyszczącą skórkę oraz kremową konsystencję, która skrywa subtelną słodycz.

Makaroniki Maison du blé produkowane są zgodnie z renomowaną francuską recepturą i zgodnie z tradycyjną metodą, co zapewnia im niezrównany elegancki wygląd i unikatowy smak, który charakteryzuje wyjątkowo subtelna słodycz.

W makaronikach smak ciasta łączy się harmonijnie z delikatnością nadzienia. To ciastko, które dosłownie „rozpływa się w ustach” - najpierw jest lekko chrupiące, następnie miękkie i kremowe. Na jego niepowtarzalny smak składają się migdały, ciasto, nadzienie, czekolada, owoce i krem.

Do produkcji makaroników Maison du blé używa się:

- 100% migdałów z Walencji, mielonych specjalnie w tym celu bezpośrednio w procesie produkcji

- Czystego cukru pudru

- Świeżej bitej śmietany bez barwników azowych

- Najlepszego francuskiego masła

- Do produkcji makaroników czekoladowych używana jest wysokiej jakości czekolada o intensywnym smaku i zawartości kakao 72%, uzyskana z mieszanki ziaren kakao z Tanzanii, Wysp św. Tomasza i Wybrzeża Kości Słoniowej.

Makaroniki Maison du blé to ciasteczka w eleganckich małych porcjach "na raz", tworzące nastrój wykwintnego relaksu. Nadają się idealnie do podania na eleganckiej tacy, są świetne np. podczas przerwy kawowej, do poczęstowania znajomych w pracy, do podania na imprezie z przyjaciółmi, na bankiecie, coctail party, na wszelkiego rodzaju seminariach i spotkaniach o charakterze profesjonalnym. Charakteryzują się niską zawartością cukru.

Wyjątkowe wypieki francuskich mistrzów - teraz w Polsce

PatrickEyroi200923 CustomNajlepsze paryskie hotele i restauracje dbające o jakość produktów podają swoim klientom świeże pieczywo Frederica Lalos. Jest ono również dostępne w kilkunastu paryskich piekarniach sieci Le Quartier du pain (Dzielnica Chleba). Zachowanie tradycyjnych metod wypieku, absolutne mistrzostwo receptur i procesu wypiekania, oraz przede wszystkim wyjątkowy smak sprawiają, że jego chleby, bagietki, bułeczki i rogaliki nawet w światowej stolicy piekarzy należą do najbardziej pożądanych!

Teraz możesz delektować się tym wyjątkowym smakiem tak samo jak bywalcy najlepszych paryskich bulanżerii. Prawdziwie mistrzowskie dzieła paryskich piekarzy - dzięki Maison du blé, teraz są dostępne blisko Ciebie, w sklepie w Twoim mieście. Bon appetit!

 

 

Dlaczego pieczywo Maison du blé jest tak wyjątkowe?

- Z najlepszych produktów - z najlepszej francuskiej mąki

- Na domowym zakwasie

- Długi czas rośnięcia ciasta w procesie fermentacji drożdży

- Wstępnie wypiekane w tradycyjnych piecach piekarniczych

- Bez dodatków i polepszaczy

- Bogate w błonnik 

Copyright Maison du blé 2013